ကေလးကဗ်ာ – ၁

လြန္ခဲ့တဲ့ ၃၊ ၄ ရက္က ရန္ေအာင္စာေပတိုက္က သူတို႔ထုတ္ေဝတဲ့စာအုပ္သံုး၊ ေလးအုပ္နဲ႕အတူ စာေလးတစ္ေစာင္ပါလာပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ယဥ္မွဴးရဲ႕စာေလး ျဖစ္ေနတယ္။ ေမာင္ယဥ္မွဴးဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကုိ ဒီေခတ္လူ ငယ္ေတြအဖို႕မွာ နားစိမ္းေကာင္း စိမ္းေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႕ ကေလာင္ေတြက ငါတို႕ထက္ ေရွးက် တယ္။ စာေပေလာက ထဲကုိဝင္တာ တို႕မ်ားထက္ေစာေသးတယ္ဆိုပါေတာ့။ စာထဲမွာပါလာတဲ့ ပဓာနအခ်က္ကေတာ့ သူေရးတဲ့ ေမာင္ေရခဲ၊ မေရႊဖဲ ကေလးကဗ်ာ မ်ား စာအုပ္ေလးကုိ ရန္ေအာင္စာေပတိုက္က ထုတ္ေဝျဖန္႕ခ်ိလိုက္တယ္။ ဝယ္တဲ့သူမရွိဘူး။ ကေလး ကဗ်ာကို မူႀကိဳကေလးေတြကေတာင္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေအာ္ကာ၊ ဟစ္ကာ ရြတ္ဆိုေလ့မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ဆရာ ဦးေအာင္သင္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ကို စာမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး လား။ ကေလးကဗ်ာဘက္ကုိ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ဘူးလား ရယ္လို႕ ငါ့ကို ငိုသံပါႀကီးနဲ႕ တုိင္တည္လိုက္ တဲ့စကားပါပဲ။


အဲဒီစာဖတ္ၿပီးေတာ့ ငါလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ငုိင္သြားမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ငါကုိယ္တိုင္က မူႀကိဳသင္တန္းေတြ၊ မူႀကိဳကေလးထိန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြအေၾကာင္းေတြကုိ အေတာ္ေလးအာ႐ံုျပဳေနမိတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္ လည္း ကေလးကဗ်ာေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြကို သီးသန္႕မေတြးမိ ဘူး။ အခုေတာ့ သီးသန္႕စဥ္းစားရမယ့္အခ်ိန္ကို ေရာက္ လာပါတယ္။

ကေလးတို႕ရဲ႕ ဘဝနိဒါန္း
ကေလးကဗ်ာအေၾကာင္းကုိ မေျပာမီ ကေလး တို႕ဘဝရဲ႕ နိဒါန္းအေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တယ္။ ကေလး စိတ္ပညာ သင္ၾကားမႈဆုိင္ရာ စိတ္ပညာဆိုတာမ်ဳိးေတြထိ ေအာင္ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာဖုိ႕ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ေျပာလည္းမေျပာတတ္ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း သူသူ ငါငါ ေတြ႕ျမင္ေနၾကတဲ့ ကေလးေပါက္စေတြရဲ႕ ေလ့လာသင္ယူ ပံုေတြကုိ ေျပာသြားမွာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ နိဒါန္းေတြရဲ႕သင္ယူပံု၊ သင္ယူနည္းကုိ ေလ့လာျခင္းပဲ ဆိုၾကပါစို႕။ ငါလည္း ကေလး ကဗ်ာအေၾကာင္းကုိ ေရး ရင္းက ေခ်ာ္ေတာေငါ့ ၿပီး ကေလးေပါက္စေတြရဲ႕ ေလ့လာ သင္ယူမႈေတြ အေၾကာင္းကုိ ေရးေနမိျပန္ၿပီ။ သည္းခံၿပီး ဖတ္ၾကေတာ့ကြာ။
သာမန္အားျဖင့္ အဂၤါ စံုစံုလင္လင္ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္မွာ ေျခ၊ လက္အဂၤါ၊ နား၊ လွ်ာ၊ မ်က္စိ ရယ္လုိ႕ အာ႐ံုငါးပါးကုိ ဖမ္းထိခံစားႏုိင္တဲ့ပစၥည္းကိရိယာ ေတြပါလာေလ့ရွိတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြဟာ ေမြးရာပါပစၥည္းေတြမို႕ အေမ ေမြးကတည္းက အလကား ရလာတာလို႕ ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ဒီပစၥည္းေတြကို သံုးစြဲပံု၊ သံုးစြဲနည္းေတြကိုေတာ့ မိမိဘာသာ (ကေလးကုိယ္တုိင္က) ေလ့လာ ဆည္းပူးရတာပါ။ ကုန္ ကုန္ေျပာလုိက္မယ္။ တစ္စံုတစ္ရာကို မ်က္စိနဲ႕ လွမ္း ၾကည့္လုိက္တာ ဘာမွမခက္ပါဘူး။ လူေရာ၊ ေခြးေရာ အားလံုး ၾကည့္ တတ္တာခ်ည္းပဲ။ ခဲရာခဲဆစ္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။  ဒါေပမယ့္ ေမြးကင္း စကေလးတစ္ေယာက္အဖုိ႕ မနည္း ႀကီး အားထုတ္ရတယ္။သူတို႕အဖို႕ မွာ ၾကည့္ဖို႕ရာ မဆိုထားႏွင့္။ မ်က္ လံုးကိုေတာင္ မဖြင့္ႏုိင္ရွာဘူး။ မ်က္လံုးဖြင့္လာႏိုင္တဲ့အခါမွာလည္း သူျမင္ခ်င္တာကုိ မ်က္လံုးက မၾကည့္တတ္ေသးဘူး။ ယက္ ကလည္လိုက္ၿပီး မ်က္လံုးခ်ာလ ပတ္လည္ေနတတ္တယ္။ ဒါေတြ ကုိ မိခင္က သိတယ္။ ဒီေတာ့မွ မိခင္က လက္ခုပ္တီးၿပီး ”သားေရ၊ ေမေမ ဒီမွာ၊ ေမေမ ဒီမွာ” စသည္ အားျဖင့္ အသံေပးလိုက္မွ ကေလး က အသံျမည္ရာဌာနကုိ လိုက္ရွာတယ္။ မ်က္လံုးေလး ကလယ္၊ ကလယ္နဲ႕ ေပါ့ကြယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္ တာက ကုိယ္အဂၤါေတြ ကုိ အသံုးျပဳပံု၊ အသံုးျပဳနည္း၊ ကေလး မ်ား သင္ယူရပံုကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ခုနက ကေလးသင္ယူပံု ေတြကုိ ေတြ႕ရ လိမ့္ မယ္။ ပထမ မိခင္ရဲ႕ အသံကုိ နားက ၾကားလိုက္ ရတယ္။ မ်က္စိက အသံလာရာကို လိုက္ရွာရတယ္။ မ်က္စိရွာဖို႕ အတြက္ ဦးေခါင္းက ဘယ္ ညာ စသည္အားျဖင့္ ေစာင္းငဲ့ေပးရ တယ္။
အဲဒီလိုပဲ ႏွာေခါင္းက လည္း ပဓာနအားျဖင့္ အသက္႐ွဴ ျခင္းဟာ သူ႕အလုပ္ျဖစ္ေသာ္ လည္း အနံ႕ခံျခင္း၊ ေမႊးျခင္း၊ နံျခင္း စသည္အားျဖင့္ ပုိင္းျခားစစ္ျဖာ ျခင္း၊ အနံ႕ရဲ႕အႏၲရာယ္ကုိ ပုိင္းျခား စစ္ျဖာျခင္း စတာေတြကို ႏွာေခါင္း က လုပ္ကုိင္ေပးေနရတယ္။ အဲ -ပါးစပ္အေၾကာင္းကုိ ေတာ့ ကုန္ေအာင္မေျပာႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ လူတစ္ကုိယ္လံုးမွာ ဒီေကာင္ ဟာ အလုပ္အ႐ႈပ္ဆံုးလို႕ ထင္မိ ေတာ့ တာပဲ။ ပါးစပ္ (ဝါ) ႏႈတ္ဆို တာဟာ စားတာ၊ ေသာက္တာနဲ႕ လည္း ဆုိင္တယ္။ စကားေျပာတာ၊ အသံျပဳတာေတြနဲ႕လည္း ဆုိင္ တယ္။ လွ်ာဟာ အရသာခံတာ သက္သက္ပဲလို႕ ထင္ရတယ္။ ပါး စပ္ထဲ သြင္းလုိက္တဲ့ စားစရာကုိ သြားနဲ႕ႀကိတ္ေျခဖုိ႕ လွ်ာနဲ႕ တြန္းပို႕ ေပးရတယ္။ အဲဒီလုိ လွ်ာက စား စရာေတြကုိ တြန္းလား၊ ထုိးလာ လုပ္ေနရင္း အရသာလည္း ခံရ ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလွ်ာကုိ လႈပ္ရွားမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး လုပ္ေပးၿပီး စကားသံ၊ ႏႈတ္ကထြက္တဲ့ အသံကုိ ဖန္တီးေပးရေသးတယ္။
ငါလည္း လွ်ာရွည္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားသြားၿပီ။ ကေလး  ကဗ်ာ ဆက္ၾကဦးစုိ႕။

ေအာင္သင္း

This entry was posted in ေဆာင္းပါးမ်ား. Bookmark the permalink.

Leave a comment